Söndag och solen skiner :D

I Fredags genomled min mamma sin kaloskopi...jag skriver led för det var tydligen ett rent h*vete! när läkaren kommit halvvägs i tarmen ville han avbryta eftersom HAN inte stod ut med att se min mamma lida så mycket. Min mamma som är en riktig krutgumma bad honom visa på skärmen var i tarmen han befann sig...och sen sa hon; - Kör på! har du kommit så långt är det bara att fortsätta! jag tänker inte dricka 4 liter lavemang en gång till och komma tillbaka och göra om detta!  Efter två timmar hade läkaren äntligen nått knölen på tarmen med sin lilla kamera...och kunde konstatera: det var en "godartad" tumör som hade inflammerat! woopie! säjer jag! och min mamma! nu ska först infektionen bort med mediciner och sedan får dom ta ställning till vad som behövs göras med knutan. Men för mig räcker det med att veta att den var godartad! hahaha..

Lördagen tillbringades med att fixa diverse tråkigheter i trädgården som måste göras..en utav dom sakerna är att rensa vår lilla trädgårds damm från alger och mossa. Vi har en liten pump i dammen som är helt enastående! När jag flyttade in i huset i Maj år 1989! (just det firar 20 år i denna kåken. Grattis till mig!) köpte min pappa pumpen till mig..den är av märket Gardena och att jag skriver enastående beror på att..sedan den dagen för 20 år sedan har den bara gått och gått..okej efter ca 10 år tog jag bort filtret i den för jag orkade inte rensa det hela tiden..och vid samma tidpunkt slutade jag ta in pumpen på vintern. Den står alltså där i dammen 365 dagar om året och bara pumpar på! är inte det enastående så vet inte jag!

Vår damm är ett litet tillhåll för ödlor..och jag blir lika ledsen varje gång mannen tar upp algerna och ödlorna följer med. Där sitter jag och rotar i "geggan" för att rädda familjen ödla! jag hittade diverse honor & hanar som jag släppte tillbaka i dammen. Jag ser detta som mitt "mission"...och nej jag är INTE psykiskt instabil...hehe En av de ödlor jag räddade igår tog jag faktiskt en bild på...det var en liten liten baby ödla..för att ni ska få ett hum om hur liten den var fotade jag den tillsammans med en tändsticksask! haha..jajamen man har väl sett hur proffsen gör!

  
klicka på bilderna...


På tal om linslusen som ni kan skymta på bilden till höger...haha..han är min trogna följeslagare...min bodyguard...han har fått för sig att han inte är en liten hund! han inbillar sig nog att han tillhör kategorin pitbull eller nåt. Varför? jo..för han är nog den tuffaste envisaste lilla knähund jag varit med om! Han vaktar hela tiden..och överallt! favoriten är nog när jag sitter i uterummet och han sitter i dörröppningen och spanar ut mot cykelvägen..det kan ju komma någon och hoppa över häcken!? hehe..tack pepsi! för att du tar så väl hand om mig...men du...toalettbesöken klarar jag själv!

  



Vill avsluta detta inlägg med detta:

RÄTT LÅT VANN! (för en gångs skull!)

älskar verkligen Norges vinnande bidrag..man blir sååå glad av att höra den låten!

Dubbelgrattis till Norge idag!


Bild: Aftonbladet


Postat av: Anneli -Fru J

Kikar in, skönt att det var ett positivt beskes för din mamma, men huvva vilket sätt att ta reda på det.



Sen måste jag ju bara kommentera det innan, håller helt med, visst är det föräldrars ansvar att se till att deras barn inte kallar andra hora och liknande.



Dina döttrar är både starka och modiga, men med en mamma som du är det kanske inte så konstigt ;).

2009-05-17 @ 19:04:05
URL: http://privataanneli.blogspot.com/
Postat av: Pia

Åh så härligt att den var godartad!! Vad glad jag blev att läsa det!!

Ja, visst vann rätt låt!!! Han var förtrollande!! :o)

2009-05-17 @ 21:42:01
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

Men vilka suveräna nyheter, åh vad glad jag blir för er skull!!!!!!!!



Norges bidrag var förtrollande, jag har kollat på det minst 1 gång/dag sen dess. Otroligt!



Skönt att du också kämpat med/mot en moppe.. nyponbuskar? HAHahaaa:-D

2009-05-18 @ 20:12:04
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: litentanta

Har också hört att de där undersökningarna ska vara nåt i hästväg, hoppas att det aldrig blir aktuellt m nån på mig för jag vet inte om jag fixar av det helt enkelt, man har ju inte en fjärdedel så mycket krut i sig som gamla "stammen" eller hur?



Ödlor....eeeh, nja, jag är nog lite mer skrajsen där än missionerande, fast å andra sidan, nu när jag är djurlös kanske man aldrig ska säga aldrig? Rätt vad det är får tom myggorna leva i sommar hihi!



Måste vika mig för den stora massan vad gäller melodifestivalen, NI verkar ju gilla Rydback (eller hur var det nu hans efternamn löd?) Själv var jag helt klart mindre nöjd, föredrog faktiskt Turkiet i år, åsså pumpen er, det är bra statistik, otroligt bra! Hade en uråldrig pump, en större en dock, som drog upp vatten högst upp på min förra tomt, den krånglade jämt och en gång ramlade tom exet ner i själva brunnen... :-O (nu är ju han en extrem skitstövel och såhär i efterhand kunde han mycket gärna ha fått fastna där...oops!)



Kram

2009-05-19 @ 09:15:36
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: purplerain

Tuff morsa du har. Sknt att det gick bra. Har bott i mitt hus i 20 år. När jag kom hem hade maken rengjort dammen och pumpfiltret. Så nu kan jag bara njuta. Sommaren har ju äntligen kommit hit.

2009-05-19 @ 09:17:30
URL: http://www.purplerain.devote.se
Postat av: Kim P

Hääääääärligt!!!!! Jisses, vad JÄTTEGLAD jag blir för er när jag läser de goda nyheterna :-)))).



Jag skulle också ha kämpat järnet för att rädda ödlorna, så "psykiskt instabil" tycker jag inte alls att du är - bara en god människa som värnar om de små varelserna här på vår jord :-).

2009-05-19 @ 15:05:12
URL: http://lasipp.blogg.se/
Postat av: Bjorne

Bra gjort att va rädd om ödlorna,ingen äkta damm om inga djur finns och lilla vovven är rädd om sin familj det är bara gulligt,kul att krutgumman inte va så sjuk,bara positiva saker ,grattis o kram.

2009-05-19 @ 18:39:45
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0