Tiden springer ifrån mig

Jahapp..och vad har hänt i mitt liv under dessa veckor? om jag skulle dra allt skulle det nog bli ett väldigt tröttsamt låååångt inlägg..haha Och ni ska veta att även om jag är stundtals superdålig på att uppdatera min egen blogg så är jag ALLTID inne och tittar vad ni haft för er!

Okej..så vad har jag haft för mig? som har varit viktigare än min lilla nätdagdok?

En dotter har fyllt år! 18 år!! Detta firades  på en mysig men trång restaurang   som heter ”Haket”

     

     


En annan dotter har varit i Barcelona och vi passade den lilla Elmo vovven!

Mannen och jag fick ett ryck en lördag och målade hela hallen! Kastade ut allt det gamla och inhandlade nytt! Den spegel vi ville ha fanns dock inte på ett Ikea varuhus nära oss..så på köpet fick vi oss en tripp till det stora fina Ikea i malmö,,,haha om sanningen ska fram sprang vi in och ut igen på mindre än 15 minuter!

     

 Helgen som gick fick vi nästa ryck och gick loss i vardagsrummet! Jag laserade hela taket! Och ni som gjort detta vet vad jag pratar om…shit! ALDRIG MER! Mannen målade väggar..vi hade bestämt oss för en brun färg på kortväggarna..det ska ju vara modernt har jag hört med ”fondvägg” haha..men vi hade inte räknat med att färgen nästan tog slut efter en vägg! Vad göra? Klockan 20.00 en lördagkväll? Jo…vi improviserade med det vi hade hemma…haha..vi blandade den bruna färg som var kvar med en annan färg vi hade hemma och vips så hade vi vår egen kulör! Friskt vågar hälften vunnet..heter det ju! Vi hade bestämt oss för att sluta vid midnatt..och det gjorde vi..eller nja strax efter. Min man & jag är lite så…först händer inget…och inget…och sen j*vlar i min låda kan vi jobba dygnet runt för att få saker färdiga!


På söndagen for vi till Ikea nära oss igen..för att upptäcka att våra glashyllor till den inhandlade billybokhyllan inte fanns där…suck. Det blev en tur till malmö igen..och nu har vi bestämt oss för att köra direkt dit nästa gång! Vid 21.00 på kvällen var vi nästan färdiga och kunde koppla in tvn igen och bara njuta…med nästan menar jag att det är lite kabelgömmor och diverse småskit kvar att göra runt tvn..och det ska mannen fixa med..så bortse från kabelkaoset på bilden..hehe


     

     

  


Ja..det var väl det viktigaste..eller nej..jag har ju tagit vaccinet mot den nya influensan också! Biverkningar? Eh..nej inte vad jag vet i alla fall.



Ps/ nu när jag äntligen kände för att uppdatera blev jag påmind om varför man tappar lusten..åh..vad blogg.se är seeegt..suck..man kan ju alltid hoppas att det blir bättre när de nu ska in och förbättra systemet inatt /ds

Postat av: litentanta

Blogg är helt värdelöst ikväll... hade en massa tankar och svammel på gång men men, inget som var livsnödvändigt direkt ;-)



Kommer att titta in igen i morgon, efter den otrooooliga uppdateringen av blogg (??) och kolla närmre på dina bilder, nu får jag inte upp de i större storlek nämligen, men av det jag ser så har ni ju fått till det jättefint!



Kramen på dig och usch vad jag gruvar mig, snart är det dotterns tur att bli 18 och uvva för kalaset då..

2009-11-24 @ 22:14:58
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Sarah

Ja även om det inte händer så mycket på bloggen så gör det ju tämligen det i livet!!

Så fint ni fick och så duktiga ni varit!!

Ha en härlig första advent!!

2009-11-26 @ 12:43:03
URL: http://sarahserenad.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0