Tur i oturen

Mannen hade tagit ledigt i två dagar eftersom han skulle ta influensa vaccinet igår..ja det blir ju två dagar när man har ett jobb som min man..eftersom han kör lastbil kan han ju inte ta ledigt en timme eller en dag..det måste bli hela resan han skulle jobbat..nog om det! Iallafall när jag kom hem från jobbet igår låg mannen i soffan och var blek som ett lakan..biverkning av vaccinet? haha..nej snarare olycksfall i arbetet.

Det visade sig nämligen att han bara skulle ut lite snabbt i garaget och såga till en mycket tjock hylla han skulle använda vid tvn. Eftersom han "bara" skulle göra det lite snabbt brydde han sig inte om att ta på ordentliga skor..han behöll sandalerna istället. Nu i efterhand ångrar han nog sig..han hade tappat denna stora tjocka hylla rakt ner på sin stortå! haha...skulle man vilja skratta lite rått..men icke om ni sett mannens tå! herregud! den är ingen vacker syn! Jag misstänker faktiskt att den är krossad men mannen envisas; - Nej..vad ska jag hos läkaren att göra? han säjer bara att jag ska åka hem och äta panodil..för det finns inget de kan göra.

Natten till idag har han inte kunnat sova alls av smärtan..han har vankat fram och tillbaka och försökt sova lite på soffan. Men nu kommer det otroliga..det som inspirerade mig till dagens rubrik! Inatt vid 02.15 vaknade jag av att mannen skrek; - VAD F*N HÅLLER NI PÅ MED???!!! I min sömndruckna hjärna trodde jag först att han äntligen tagit sitt förnuft till fånga och ringt sjukvården..haha..men icke! När jag kom ut i köket fick jag reda på att när mannen suttit där i mörkret såg han hur två figurer smög upp på vår garageuppfart och öppnade dörren på vår bil! Då flög mannen upp och öppnade fönstret och skrek..haha..ni kan tro att gärningsmännen fick bråttom iväg! Det var dem nog inte riktigt beredda på..att det skulle sitta en gubbe mitt i natten med en ond stortå och studera deras tilltänkta brott! Visst låter det helt otroligt?! men det är faktiskt 100% sant! jag kunde knappt somna igen när jag låg och täkte på vilka skumma typer som smyger omkring på natten..men idag tycker jag det hela är väldigt humoristiskt..haha..tänk hur rädda de "stackarna" måste ha blivit..hahaha

Om bilen var olåst? japp..det är mannens gamla "pendlatilljobbetbil" och då tycker han inte det är lönt att låsa den..inte här..i vårt lilla samhälle..här händer inget sånt...haha..jag tror han får tänka om! både vad gäller att låsa bilen och att såga tjocka hyllplan i sandaler!


Postat av: litentanta

Visade min gubbe, särbot du vet ;-) din sida och han höll med mig om att det där, det gjorde nog ont hehe!



Håll koll på det, visst brukar farbror doktorn faktiskt vara lite mer engagerad vad gäller stortår, annat är det ju när man gör illa lill-, eller pektån också för den delen :-(



Kramen bakas!

2009-11-26 @ 22:44:24
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: litentanta

Han har rätt banne mig, de brukar ju borra hål i

naglar minsann :-) ! (och de håller gubben här med om också!)



Men jag är rätt nöjd m bilden ändå, är så less på

att alla gör sig sååå mycket snyggare, herregud,

alla som känner en vet ju hur illa man ser ut ändå ;-)



Kramis bakas!

2009-11-28 @ 21:40:08
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Bmamma

Stackars stackars Ilka jag kan föreställa mig hur ont han har min ömaste punkt är just mina tår det räcker med att jag tappar en penna på dem så gör det jätte ont och då en stock tjock bräda jag hade nog svimmat eller fått en hjärtattack men vilken tur i oturen då slapp han ett bilinbrott inte klokt egentligen undras om tjyvarna gjorde på sig

vi ses och hälsa Illka

2009-11-29 @ 11:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0