Äntligen vår i luften

Besöket hos läkaren på plan 2 gick bra. Han tyckte det såg diskret ut och behövde bara ta några "provbitar". Dock togs provbitarna utan lokalbedövning! Ouch!! hahaha men jag överlevde..och han ska ringa inom 14 dagar och ge besked om det räckte eller om han behöver ta mer.


Idag har mannen & jag varit riktigt flitiga utomhus...sommardäck på mannens bil, julslingorna från buskarna har äntligen tagits bort och lite vårblommor har planterats i krukor! Underbart! Synd bara att solen försvann igen...så irriterande...man sitter i solvärmen och dricker sitt morgonkaffe och beslutar sig för att premiärgrilla. Vad händer när man inhandlat allt och ska börja grilla?! jo givetvis försvinner den goa solen och det blir vinterjackaväder igen! Men har vi bestämt oss för att grilla så GÖR vi det...oavsett väder! Vi grillade lammkotletter.. (ja Hannah du läste rätt!) idag är FÖRSTA GÅNGEN i hela mitt snart 42-åriga liv som jag ätit lamm!! Jag har haft någon konstig tanke om att man inte kan äta lamm för det är som att äta en bebis...hahaha tyvärr har jag överfört detta på mina döttrar som inte heller vill äta lamm. SÅ nu är min förhoppning att även äldsta dottern kommer att våga prova det...för nu är det ju kanske okej...för mamma har gjort det..och lillasyster..hehe

Hur det smaka? Hm...jag tror att jag citerar yngsta dottern; - Nja..det var gott..men det är inget jag inte kan vara utan...och det känns som att jag lika gärna kan äta "vanligt" kött!




Postat av: litentanta

Först o främst så fortsätter jag hålla tummarna, med en så bra "mitt i allt"-början så ska det banne mig gå bra i fortsättningen också!



O näää, lamm kan man vara utan, det smakar banne mig kofta och jo, vanligt kött, eller än bättre, älgkött smakar mycket bättre!



Kramen på sig så fortsätter vi det här året i full fart!

2010-04-10 @ 22:12:13
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Sarah

Vår, vår, härliga vår :))

Det lät gott med grillad lammkotletter, själv åt vi lammstek i helgen - mums!



Ha det gott!! Kram

2010-04-11 @ 14:18:17
URL: http://sarahserenad.wordpress.com
Postat av: Hannah

WHAT? Jag är chockerad! Och Petra smakade också? Hjälp, vad händer där nere? Galningar! Tur jag kommer ner på torsdag och styr upp det hela! ;-) Puss!

2010-04-11 @ 19:32:58
URL: http://www.hannahjohansson.com
Postat av: petra

Haha, men det är sant ju, ingen skillnad på lamm eller vanligt kött! så det klarar jag mig utan, :D loveu

2010-04-12 @ 22:30:09
URL: http://petriiich.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0