Don´t mess with a pissed off women!

Det krävs väldigt mycket för att göra mig förbannad! Men idag var det bara droppen som fick evamum bägaren att rinna över!!

Vi tar det hela från början;

Den 20 okt bestämde jag & mannen oss för att avsluta våra abonnemang hos T2 (Tele2)...det gällde då fast telefoni och bredband (eller hemtelefon & internet som vi säjer på skånska..haha) Samma dag sa jag även upp vårt Boxer tv abonemang...alla dessa tjänster kan vi nämligen få betydligt billigare hos Telia ett annan fördel som vi såg var EN leverantör EN faktura! Nu ska inte detta handla om reklam för Telia...för ett par år sedan tyckte jag dem var mest skit och sa då upp alla tjänster jag hade hos dem...och nu ska jag alltså gå tillbaka igen.

Samma dag den 20 okt tecknade jag alltså avtal med Telia och fick då besked på att jag INTE fick säja upp mina abonnemang själv hos T2 eftersom jag då inte fick behålla mitt telefonnr. Jag ringde då tillbaka samma dag till T2 (20 min senare för att vara exakt) och annullerade min uppsägning och förklarade läget. Och alla som någonsin suttit i kö hos telefonoperatörer vet HUR LÅNG TID det tar innan du ens kommer fram och får pratat med någon! Iallafall..efter många om och men gick T2 med på att annullera uppsägningen så Telia kunde överta mina abonnemang. Allt var frid och fröjd..trodde jag.

Ett par dagar senare kom en bekräftelse från T2 där det stod att det upphörde den 20 Jan. Sedan tänkte jag inte mer på ärendet förrän i början på Dec...när Telia hörde av sig för att berätta att T2 nekade inportering av tjänsterna till Telia!? Jag ringde då till T2 och efter ca 20 min (som vanligt) i kö fick jag äntligen prata med någon och drog hela historien. Personen jag pratade med kunde inte förstå VARFÖR man nekade inportering till Telia och sa; - allt ligger helt öppet här! så ring tillbaka till Telia och be dem försöka igen.

Efter att ha suttit i kö ca 15 min (lite bättre än T2) hos Telia fick jag förklarat mitt ärende och personen där lovade då att skicka en ny förfrågan till T2. Hon skulle dessutom även skicka med ett mail till T2!
Några dagar senare fick jag reda på att överlåtelsen fortfarande nekades! Nu började jag helt ärligt tröttna...men jag var inte förbannad i detta läget. Tålmodigt satt jag i kö igen i ca 20 min hos T2. När jag äntligen kom fram satt där en nonchalant j*vel som inte fattade inte smack! och jag fick dra hela historien igen!! Han lovade då att om Telia försökte igen skulle inporteringen fungera!

Ahhh äntligen tänkte jag! Nu kan jag släppa detta! hahaha nejdå...ett brev väntade på mig ikväll när jag kom hem från jobbet. Där T2 informerade mig om att NU hade de godkänt inportering till Ta och min flytt beräknades ske den 2012-03-14 och det var NU JAG BLEV RIKTIGT JÄVLA FÖRBANNAD!! 

Efter en kötid på ca 30 min..kom jag fram till en person som trodde han var riktigt påläst..misstänker att han precis varit på kurs.. men han visste nog inte att det har jag också!? efter att ha dragit hela historien EN GÅNG TILL!! blev hans svar - vänta jag ska kolla med en kollega vad vi kan göra.

Fem minuter senare kom han tillbaka till luren för att säja - Vi tittar på ditt ärende...så du inte tror jag har lagt på. Jag återkommer. ( Eh what varför skulle jag tro det? eller han hoppades att jag skulle göra det?) Efter ytterligare fem minuter kom han tillbaka för att meddela att - vi har haft datafailure..våra kollegor har blandat ihop uppsägningarna och det jag kan göra är att ge dig 500 kr i kompensation. Mitt svar blev - JAG ÄR INTE INTRESSERAD AV ERA 500 KR! JAG VILL ATT NI AVSLUTAR MINA AVTAL DEN 20 JAN SOM VI VAR ÖVERENS OM FRÅN BÖRJAN!! Efter diverse diskussioner där jag b.la informerade honom om att dem kunde behålla mitt telefonnr och sina 500 kr bara dem släppte avtalet den 20 jan sa han att jag tror du måste prata med vår Team sales support (eller nåt annat obegripligt namn) hahaha efter ca 10 min i kö..kom jag fram till en person som löste det hela på mindre än 3 min. - Oj det verkar ha blivit något fel här..hm vi gör som så att vi släpper avtalet den 20 jan, inga extra kostnader tillkommer och Telia kan ta över samtliga abonnemang från den dagen.
- Men guuuuud så smidigt detta plötgsligt gick
svarade jag. God Jul! sen lade jag på luren.

Det roliga är att när jag ringde T2 från början denna kväll fick jag förfrågan av en robotröst om jag ville delta i en undersökning ang deras kundbemötande. Efter mitt avslutade samtal skulle jag alltså INTE lägga på luren utan invänta undersökningen. Men...där satt jag och vänta på undersökningen och fick bara ett klick i luren?! hahaha man kan ju undra varför dem inte ville att jag skulle delta.

Så mina vänner..vad lär vi oss av detta;

ANTECKNA datum, tid, vem du pratat med och vad ni kommit överens om!
SPARA alla gamla avtal och bekräftelser!
TÅLAMOD i alla telefonköer!
GE INTE UPP! om de du har avtal med får bestämma har du ju livslång uppsägning. Detta är nog också främsta anledningen till att man inte orkar ta tag i avslut av gamla dyra avtal. Det är ju för fan helt omöjligt att avsluta dem!

Men om jag ska vara helt ärlig var det nog mest en principsak i mitt fall. Om man säjer en sak till mig ska man kunna stå för det! inte lätt för T2 att veta att jag är en obotlig arkiverare och antecknare vad gäller avtal och överenskommelser. Men nu vet dem!!


Postat av: Loppan

Helt rätt gjort!! Stå på dig, du ska få vad du blivit lovad. DU är så grym :* Love you

2011-12-19 @ 21:00:20
URL: http://petracjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0