Dessa underbara ungdomar...

Natten till idag sov "systerkusinen" här hos loppan..tur att hon numera har sitt rum i källaren eftersom dom tydligen suttit uppe och kuckelurat till sex imorse! herregud..vad gör man vaken en hel natt?? när det är så skönt att snusa i sitt bo. När jag kom hem från jobbet syntes inte ett spår av att dom varit uppe överhuvudtaget. Det var uppdiskat och fint! Tack! En rolig parantes är att när jag vaknade imorse luktade det stekt ägg i hela köket..haha..dom har väl blivit hungriga under nattens bravader.Jag minns en gång när vi varit på semester och Petra skulle "vakta" huset, när vi kom hem luktade ALLTING stekt bacon. När jag frågade henne svarade hon bara lite käckt; - Ja vadå? vi har ju haft baconfest! haha jag vet inte hur många paket bacon hon och hennes kompis hade satt i sig..men det var mängder! Då är det betydligt lugnare med kusinen i huset..för då har dom tydligen bara "stektaäggfest".

Idag har "damerna" tillbringat halva eftermiddagen och hela kvällen i källaren. Dom ska givetvis "gå på disco"..haha vad gammalmodigt det låter, men så är det. Eftersom vi har så "fattigt" med uteställe för damer i deras ålder häromkring måste dom bege sig till Helsingör. Jag vet att dom fixar det galant eftersom det inte är första gången dom åker dit..men "hönsamamma" som man är oroar man sig ändå. För en liten stund sen kom dom upp för att hämta sig något gott att dricka. japp, så är det..i mitt hus är det tillåtet för ungdomar som kan hantera det att dricka alkohol! jag har alltid haft ett väldigt öppet förhållande till mina döttrar när det gäller att dricka sprit. Jag är av den övertygelse att om dom lär sig från början att det är okej att "festa till det då & då" så dricker dom inte som svampar och tycker att "fullast vinner". Och ingen av mina döttrar har någonsin(hitills?!) haft problem att hantera alkohol så jag tror vet att jag gjort rätt!

Inatt blir det jag som drar jackan ovanpå pyjamasen och kör in till stan och hämtar damerna när dom tröttnat på att dansa..vi satte en "deadline" på ca 04.00 eftersom jag har väldigt svårt för att somna om när jag agerat taxi på natten/morgonen. Hoppas Ni får super duper kuligt! men var rädda om er och varandra! det är såhär mitt förmaningstal brukar börja..HÅLL IHOP! GÅ INTE UT ENSAMMA I NATTEN VAD SOM ÄN HÄNDER! LÄGG INTE VÄSKA OCH PLÅNBOK NÅGONSTANS! DRICK INTE UR NÅGOT SOM NÅGON VILL BJUDA PÅ! FÖLJ ABSOLUT INTE MED NÅGON KILLE UT! BRÅKA INTE MED NÅGON! RING MIG DIREKT OM DET ÄR NÅGOT! (haha som om jag skulle kunna vara i Danmark på en nannosekund liksom!) Loppan kan hela talet utantill nuförtiden..hon brukar rabbla alltihop innan jag hinner börja! Då tänker jag; GÖTT! det har gått in ALLTIHOP! hehe..

Bjuder på lite bilder á dåtid kontra nutid..titta och njut av utvecklingen ; ) är det konstigt man blir orolig när man ser dessa båda skönheter?!





Postat av: Hannah

Vilka snygga brudjävlar! :-D

2009-02-20 @ 23:08:36
URL: http://hannahcharlotte.blogg.se/
Postat av: Svar till Hannah

Haha..misstänker att det sitter två lika snygga och minst lika påverkade i Göteborg :D

Love <3

2009-02-20 @ 23:34:31
URL: http://evamum.blogg.se/
Postat av: vivan

Kanonsöta, förstår att du är stollt över dem, och att du kör förmaningsrabblet varje gång de skall ut...kramen!

2009-02-22 @ 11:35:43
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0