Den kommentaren väckte en tanke

Hannah om Onsdag redan?:
Haha! Det var en rolig lista du fått ihop! Men skönt att du älskar ditt jobb, mycket bättre än KG Hanssons, eller vad säger du? ;-)



Mitt svar är MYCKET BÄTTRE än KG Hansson!

För ca 8-9 år sedan arbetade jag på en handelsträdgård som hette KG Hansson...där var man bara säsongsanställd och det tyckte jag var perfekt när döttrarna var små. Kunde man vara hemma med dom när det var påsk- & sommarlov. Mina planer var att stanna där ett par år bara...men Oj vad bekväm man blev. Jag stannade nästan 7 år!! Arbetet var tungt och skitigt, ca 3 mån i sträck från höst till jul stod vi 12 kvinnor tätt intill varandra i en lada utan fönster och planterade tulpanlök på ett löpande band! Inte helt lätt att hålla sams kan jag säja! Efter nyår var det dags att plocka tulpanerna (för hand!) och paketera dom.

Varje vår kom det spännande människor från andra länder för att hjälpa till med just detta. Jag minns speciellt en kille från Australien..han hette Jeff. Vi kom väldigt bra överens och blev nästan bästa vänner på den korta tid han jobbade hos oss. Jag minns vid ett tillfälle vi satt på golvet nedanför packhallen och pausade då han sa till mig; - vad gör du här? jag fattade inte riktigt vad han menade.. - precis som du så jobbar jag, svarade jag. - men du är för bra för att vara här! titta på dig själv...sitter här i ett par skitiga slitna jeans på ett skitigt betonggolv! Du ska inte vara här..du ska sitta på ett fint kontor någonstans och träffa mycket människor! Jag har tänkt mycket på det han sa...kan det ha varit just dom orden som förändrade mitt liv? För när Jeff hade åkt hem och månaderna hade sprungit iväg talade jag om för min chef att jag inte kom tillbaka igen. Just då hade jag inte bestämt vad jag skulle göra istället, men jag kände att jag MÅSTE göra något innan tiden hunnit ikapp mig och jag slutade mitt liv på KG Hansson.

Det jag gjorde var att läsa in tredje året gymnasium. Vilken omställning att sätta sig på skolbänken igen! Men det året var det roligaste jag haft på länge :D och jobbigaste...läsa intensivt samtidigt som man har döttrarna som kräver sitt är inte helt lätt! Till saken hör också att i samma "veva" träffade jag en ny man som jag (tyvärr) släppte in i mitt och döttrarnas liv. (men det är en annan historia)
Efter min "student" började jakten på jobb. Jag var på två anställningsintervjuer på samma dag! Den ena var som restaurangbiträde på Blå Tuppen och den andra var som teamledare på ett stort serviceföretag. Det jag helst ville ha var det jag var minst kvalificerad för..teamledare. Hur som helst när jag kom hem(någonstans ifrån, minns inte var) ett par veckor senare stod det en bukett blommor till mig på bordet. "Grattis till det nya jobbet" jag vågade knappt fråga vilket av dom det var...- Du fick jobbet som Teamledare. Shit jag minns fortfarande hur j'vla glad jag blev! Tack --------- för att du trodde på mig och gav mig chansen! Om det inte varit för den här personen som gav mig chansen för så många år sen hade jag ju inte klivit upp i karriären och suttit på den stolen jag är idag! Det jag vill komma fram till är att allting har en mening.

Om jag INTE slutat på KG Hansson hade jag INTE börjat som Teamledare och då hade jag INTE skaffat jobb till min dåvarande sambo som lastbilschaufför och då hade jag INTE träffat Ilkka eftersom han och min dåvarande sambo lärde känna varandra på det åkeri som dom båda arbetade på vid det tillfället. Och då hade kanske INTE mitt liv varit så UNDERBART som det är idag!

Summering: Tag chansen! Var inte rädd för förändringar! Tänk om allting faktiskt händer av en anledning?

     


                                   Bilder lånade från: K.G Hanssons

Postat av: Maria

Vilken tur att du vågade den gången då, så du fick ditt drömjobb! Det är ju viktigt att trivas med sitt jobb. Jag har också världens bästa jobb och skulle kunna fylla en hel blogg med bara roliga händelser därifrån, men av hänsyn till barn & deras föräldrar lämnar jag aldrig ut några såna privat utan de får stanna på jobbet :-)

PS Lovar att det receptet också kommer sen!

2009-01-22 @ 22:26:14
URL: http://tvillingpojkarna.blogg.se/
Postat av: Pe

du är så duktig mamma.. du har gått igenom så mycket, och kolla så perfekt det är nu! glad att du finns :)

2009-01-23 @ 18:09:53
URL: http://petriiich.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Svar till Eva-Camilla: Så kul att du tills sist gav dig till känna. ;) Vad roligt att du gillar min blogg!



När gifter du dig?

2009-01-23 @ 21:10:28
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0