Ledsamhet

Ibland kommer känslan över mig...jag blir ledsen och känner tårarna brinna i mina ögon, Helt utan anledning och helt utan förvarning. Som nu precis...jag stod och blonderade Petras slingor i hennes hår eftersom dom blivit "blågrå" igen för femtioelfte gången. För tillfället har hon övergått från att ha varit helblonderad till svarthårig med tre blonda slingor. Det är dessa tre slingor som envisas med att skifta färg efter ett par dagar...och nej det är inte för att den svarta färgen fortfarande färgar av sig när hon tvättar håret. Jag har faktiskt INGEN aning om varför det blir såhär. Så därför fortsätter vi att blondera dom igen.

När det var gjort kom iallafall känslan av ledsamhet över mig. Det tråkiga med mig är att jag inte kan tillåta mig själv att bara vara ledsen...jag måste hitta en anledning till varför? Jag tänker;
oj nu är jag ledsen...hm varför då? hm..har jag ont någonstans...nej jag är frisk som en nötkärna...eller nej..jag har nog lite ont i magen och i huvudet. Åh då är det nog därför jag vill gråta! haha..nej det är nog inte det förresten..vad grubblar jag på?
hm..jo jag tänker på min älskade loppa som äntligen lyckats ta sig ur ett destruktivt förhållande som pågått i mer än två år men som ändå fortfarande tar illa vid sig av saker som hennes ex hittar på och ljuger om för att såra henne...jag tänker också på hennes nya pojkvän som verkar vara en seriös och genomsnäll kille som förtjänar hennes 100%-iga uppmärksamhet.
Jag tänker på min älskade smula  som har träffat en underbar man som verkligen älskar henne och behandlar henne som en prinsessa..men mår hon bra? har hon det bra? klarar hon sig VERKLIGEN bra utan mamma? skulle hon VERKLIGEN berätta för mamma om hon mådde dåligt?
hm...undrar om min lilla mamma har det bra? har hon tagit sin medicin? inga fler dumma självmordsförsök? klarar hon sig med pengar? har hon gjort middag idag? får nog skicka ett sms imorgon...
Undrar om min älskling kommer hem tidigt eller sent imorgon? åh jag skulle önska att han var här NU då kunde han slänga ur sig ett dumt skämt som ALLTID får mig på bra humör igen..
Jag själv då? hur mår jag egentligen? Det är ju det som är problemet...när jag ställer den frågan till mig själv blir ALLTID svaret detsamma. JAG ÄR LYCKLIG JAG MÅR BRA jag har absolut ingenting att vara ledsen över! Jag har en underbar familj, ett underbart arbete, inga ekonomiska bekymmer, inget fel på hälsan, ett underbart hus, den vänskapskrets jag själv har valt och en hund och en katt som jag älskar! Dessutom finns det ju ALLTID dom som har det VÄRRE!

Sååå...då var ledsamheten över för min del. Skönt! Ibland är det faktiskt skönt att få vara ledsen UTAN anledning..hehe

                           
                                                                       Bild: exploding dog

Postat av: Hannah

Du är söt! Sådär mår vi alla ibland. Hur många gånger har du inte frågat mig 'varför gråter du?' och jag svarat att jag inte vet? Man måste helt enkelt få gråta lite ibland, oavsett om man har en anledning eller ej.



Och mamma lilla, jag har det jättebra, som en prinsessa. Du är den första jag skulle berätta för om jag mådde dåligt! Du är den första jag berättar ALLT för ju. :-)

2009-01-30 @ 09:05:39
URL: http://hannahcharlotte.blogg.se/
Postat av: Loppan

Mamma jag fick jätteont i magen nu när jag såg detta inlägget, inte visste jag att du tänkte på detta.. så gulligt. tänk på att ikväll är det jag som ligger hos min nya älskade pojkvän och myser :) jag mår ju bra när jag är hos honom! mår bra nu när jag såg att du tänkte så som du gjorde, men mamma, man får vara ledsen ibland.. och jag vet att jag tänker på robert ofta , mitt ex. men det går över, jag har redan insett vilken idiot han är, nu är det bara det sista steget jag ska komma upp på.. jag älskar dig müm, glöm aldrig det!

2009-01-30 @ 19:20:58
URL: http://petriiich.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0