Helgen kom och gick...

Fredag och min älskade smula med sin B kom. Kvällen försvann i ett nafs med hårklippning, god mat, lets dance och mys i soffan. Elmo och Pepsi kom bra överens direkt denna gången. Skönt! Loppan och hennes kompis såg vi inte röken av på hela kvällen..jo när dom kom upp och åt middag det var allt!



Lördagen kom och Hannah & Björn gick upp tidigt eftersom dom skulle på dop och vi skulle vara hundvakt! Dom var så fina när dom gav sig iväg! Smula hade en jättefin blåmönstrad klänning, svart kofta och "klackaskor"..(som döttrarna alltid kallade det när dom var små!) B  var lika fin med kavaj, skjorta och slips! Han hade dock inte "klackaskorna" denna gången..hehe. (givetvis skojade jag...för er som inte hängde med på den?!) Dom var helt enkelt ett mycket fint par som verkligen "klär varandra". Kan tyvärr inte bjuda på bild eftersom smulan är väldigt kameraskygg..det är väl därför hon valt att stå bakom kameran istället! hehe När dom kommit iväg fick jag & gubben värsta rycket! vi storstädade hela baren i källaren! vi bar upp ett hörnskåp som placerades i uterummet istället. Vi blev mycket nöjda med resultatet som vi senare satt och beundrade när vi hade "bastupaus"! Under hela eftermiddagen när vi jobbade på med vårt "projekt" låg Elmo så duktigt i sin väska på ovanvåningen..han kom bara ut från sitt lilla bo när vi kom upp och skulle dricka kaffe! så duktig! Loppan fick skjuts av den övernattande kompisens fostermamma till "systerkusin" eftersom dom skulle på fest tillsammans! det var skönt att slippa starta "evamüm" taxi för en gångs skull! Lagom till vi var färdiga med vårt lilla projekt kom smula & B hem. Då blev det fart på vovvarna igen!! Elmo började genast jaga stackars Pepsi runt huset igen! haha..konstigt..det var precis som att så fort matte & husse kom hem så var det legitimt att busa omkring igen! Vi satte oss en stund för att mysa och dricka gott i den nystädade baren! Sen var det dags för final i schlagerfestivalen! min favorit blev otippad tvåa! men jag måste erkänna att jag faktiskt gillar vinnarbidraget! en ovanlig låt att ställa upp med..och bara för det vinner vi säkert med just det bidraget!




Söndagen är redan här! smulan och B skulle bege sig hemåt ganska tidigt eftersom dom skulle inom B´s föräldrar och fika. Tomhet...är det enda ord jag kan beskriva det med när dom åker härifrån. Jag och gubben begav oss till Familia för att inhandla nya representativa kläder till mig. Usch..det är nog den största nackdelen med mitt arbete! man kan inte se ut hursomhelst..jag trivs ju bäst i praktiska sköna kläder...men ibland finns det stunder då det krävs att en chef klär sig som en chef! Imorgon är en sådan dag..och jag våndas! För att göra en lång historia kort; mitt företag ska lämna anbud på ett jättebautastort projekt..där många olika avdelningar från mitt företag är inblandade. Får vi uppdraget är vi först i sverige med denna typ av FM uppdrag som det kallas! hursom..på mötet i Torsdags blev det bestämt att lilla jag ska representera vår avdelning..kul..INTE ALLS !! jag känner mig inte det minsta förberedd..och får ont i magen bara av att tänka på att det ska sitta 5-6 personer och bedöma det man säjer med hjälp av en poängskala där högsta poäng är 25. Jag menar ibland flyter allting man säjer bara på och ibland kanske man inte har samma flyt och stammar eller kommer av sig! då blir det alltså nedslag direkt...får väl läsa igenom allting en sista gång innan jag somnar ikväll..(om jag överhuvudtaget kan somna!?) konstigt...jag har gått hur många kurser som helst i presentationsteknik..och nu känns det som jag glömt hela skiten jag lärt mig! suck! Okej tillbaka till kläderna..jag skulle inhandla en ny svart kavaj med dito byxor...haha det slutade med att jag kom därifrån med tre kavajer, byxor och en ljuvlig skjorta! Men vem kan motstå när det är 70 % rea?! inte jag iallafall! och nu har jag kavajer så jag klarar mig ett tag. Jag brukar inte räkna hur mycket pengar jag spenderar på kläder..jag räknar istället ut hur mycket jag sparar på att det är rea. I detta fallet skulle notan ha slutat på 2 295 kr men tack vare rea på vissa plagg blev hela kalaset istället 1 225 kr!! det kallar jag att göra klipp! Tack Cassels!! (min nya favoritbutik) Nu ska jag sätta mig med anbudspärmen och gå igenom allting en gång till..sen ska jag f*n i mig charma r*ven av dom stelbenta gubbarna i morgon i min nya outfit!! wish me luck!!



Postat av: Loppan

good luck!

2009-03-15 @ 18:22:13
URL: http://petriiich.blogg.se/
Postat av: Maria & Glenn

Lycka till imorgon! Det fixar du jättebra såklart!

2009-03-15 @ 19:00:35
URL: http://tvillingpojkarna.blogg.se/
Postat av: Hannah

Jättefint! Kommer gå superbra imorgon!

2009-03-15 @ 19:15:07
URL: http://hannahcharlotte.blogg.se/
Postat av: katrin

Bra shoppat!! FM uppdrag, vad är det?

2009-03-15 @ 21:36:19
URL: http://katrin.blogg.se/
Postat av: anne

Bra shoppat!! FM uppdrag, vad är det?



Ooops! Blev dotterns namn...

2009-03-15 @ 21:36:51
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Björn F

Det kommer gå tokbra för dig imorgon Eva. Kom ihåg mina två bästa tips: 1) En FAST blick döljer oceaner av osäkerhet, dvs LÅT alltid som om du har kontroll på saker, även om du måste säga "det där var en spännande fråga som jag måste återkomma till. jag vill inte stå här och göra en uppskattning i ett så här viktigt projekt utan vill ge er exakta siffror". Och 2) Kom ihåg att DU vet mer än DE om vad det är du pratar om. Du har informationsövertaget och det är DU som är läraren, DE som är eleverna. Det är inte du som ska bedömas, det är de som ska utbildas. Av dig!

2009-03-15 @ 21:40:52
Postat av: Svar till Anne

Ett FM uppdrag kallas det för när det är mer än en tjänst till en kund. FM är förkortning av Facility Management...det är ju såå modernt med engelska ord nuförtiden..hehe.

2009-03-15 @ 22:10:12
URL: http://evamum.blogg.se/
Postat av: Makrill

Åhh tack så mycket =) Vad glad jag blir!!

Jag håller helt med dig och din dotter (äntligen någon som förstår den rena faktan), det är helt och hållet människan det hänger på! Har man bra fantasi och något kul objekt att fota, så behövs det ingen super kamera :) Att du beskriver mina bilder som "unika" värmer mitt hjärta oerhööööört mycket!

Men nej, det är ju inte riktigt jag på den bilden ;) Bara nästan ;) haha



Wow vilket fynd du har gjort! Det är så himla kul när man kommer till sådana rea tillfällen! Det är nästan så att man skäms när man står i kassan och inser hur billigt man kommer undan ;)



Hoppas du haft en mysig helg! :)

Återkom gärna, så återkommer jag med säkerhet till dig ska du se. Du har en trevlig blogg :)



/ Emelie

2009-03-15 @ 22:45:00
URL: http://makrills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0