Vilken tur att NI finns!

Nu måste jag skriva av mig..min loppa har en underbar kompis som hon umgåtts med en tid. Jag har inte reflekterat så mycket över att hon inte bor med sina föräldrar..jag menar inte många barn kvar som gör det..och Ja! det är fruktansvärt! Iallafall..min dotter och denna kompis skulle "sova över" som det heter..och då är det helt okej att föräldern måste prata med mig först eftersom vi inte känner varandra. Men i detta fallet var det alltså fostermamman som skulle prata med mig. Hon informerade mig om vilka regler den här stackars flickan har..och dessa regler har alltså Soc bestämt för att skydda henne. B.la lever hon skyddad från omvärlden så tillvida att hon inte får vistas utomhus mer än ca 1 timme, ingen får veta hennes adress eller telefonnummer och hon får inte umgås med kompisar som inte blivit godkända! Detta tycker jag är fruktansvärt! en flicka i sina bästa år ska behöva leva som en kriminell när det INTE är hon som gjort något fel! Det är hennes föräldrar som är dom riktiga bovarna och betett sig som svin!! på ren svenska!! tyvärr kan jag inte nämna vad hon blivit utsatt för men det är vidrigt! Efter den stundande rättegången kan förhoppningsvis den stackars flickans liv återgå till ett normalt ungdomsliv..för måtte vårt svenska fina skyddsnät se till att DOM får sitt straff! Jag lovade att se efter flickan med mitt liv! hehe..okej kanske överdrev lite men det kommer jag iallafall att göra! finns f*n inget försvar att inte ALLA barn ska få leva ett fullvärdigt liv och vara JUST barn! Shit jag blir så förtvivlad och förbannad att jag hade kunnat ta på mig min mantel och mitt bästa "LADY JUSTICE" face och åka dit och låta dom här personerna få smaka på sin egen medicin!! men då sansar jag mig igen och tänker efter; njäe det går ju inte..för då är ju plötsligt JAG en bov och ska straffas..och vad händer då med mina små bajstollar till döttrar?! hehe Det är iallafall en evig tur att det finns människor här i vårt avlånga land som ser det som "sitt kall" att hjälpa dessa stackars barn/ungdomar som inte har det så lätt här i livet och absolut inte bett om att få de föräldrar dom fått och som aldrig får känna hur det känns att VERKLIGEN vara älskad av sina föräldrar! Men GLÖM ALDRIG bort att INGENTING av det som någonsin hänt/händer är ERT FEL!! Skickar tusen kramar med styrka och hopp!


Postat av: Tesstamente

Du ska ha en eloge, Eva-Camilla, för att du känner så starkt och så sant! Och så ska alla andra fantastiska människor som bryr sig!! Kärlek till er alla, både utsatta barn och vuxna beskyddare!

2009-03-11 @ 21:14:34
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Loppan

aw, jag älskar dig mamma!

2009-03-11 @ 22:36:48
URL: http://petriiich.blogg.se/
Postat av: litentanta

För vissa inlägg finns det bara ett ord att säga, tänkte köra det nu, men sen kom jag ju på att jag inte "känner" dig o kanske skulle du tro att det här är nån frikyrklig toka som dimper in, så först, först av allt vill jag bara säga att ordet i sig inte beskriver min ställning till kyrkan, ok? hihi!



Amen!



Så, det räcker!

Ha en bra dag!



2009-03-12 @ 16:30:07
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0